شریک ما شوید !

مشاهده
Instagramراهنمای فریلنسرها

9 نکته عکاسی از محصول در اینستاگرام

امروزه، نحوه حضور برندتان در شبکه‌های اجتماعی و نحوه عکاسی از محصول از اهمیت بی‌نظیری برخوردار است. اکنون ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تجارت اجتماعی روز به روز رشد می‌کند و اینستاگرام حدود 130 میلیون کاربر دارد که ماهانه پست‌های شمارا بازدید می‌کنند. حالا فکر کنید، اگر پست‌های شما از لحاظ بصری جذاب نباشند، آیا می‌توانید تعداد کافی بازدید بگیرید؟

در دنیای امروز که تلفن‌های هوشمند به سادگی در دسترس هستند، صاحبان کسب و کار کوچک می‌توانند عکس‌های مناسبی از محصولات متنوعی از جمله مراقبت از پوست، غذا، لباس و بسیاری دیگر از کالاهای تجارت الکترونیکی خود بگیرند.

در این مقاله، ما 9 راهکار مفید را با شما به اشتراک می‌گذاریم که می‌تواند به شما کمک کند تا عکس‌های بهتری از محصولاتتان داشته باشید. اما قبل از آن، بیایید ببینیم چرا عکس‌های با کیفیت از محصولات اهمیت دارند.

عکس‌های با کیفیت بالا از محصولات، راز موفقیت در دنیای رسانه‌های اجتماعی است. به گزارش Statista، خرید آنلاین از طریق رسانه‌های اجتماعی در سال 2020 به 560 میلیارد دلار رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2026 این رقم به 2.9 تریلیون دلار برسد. تجارت اجتماعی در حال گسترش است و برای برجسته شدن در بین پلتفرم‌های پر بازدید مثل پینترست و اینستاگرام، تنها راه داشتن تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا از محصولات است.

اگر هنوز متقاعد نشده‌اید، در ادامه چند دلیل قانع کننده برای استفاده از عکس‌های با کیفیت بالا از محصولات را توضیح داده‌ایم

انتشار عکس‌های با کیفیت بالا از محصولات اطمینان مصرف کنندگان را افزایش می‌دهد. حدود 5 درصد از خریداران آنلاین، کالاها را به دلیل عدم مطابقت با تصاویر و توضیحات نمایش داده شده، بر می‌گردانند.

عکس‌های با کیفیت بالا از محصولات به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد که پیام شما را به درستی متوجه شوند. عکس‌های بی کیفیت حواس آنها را پرت می‌کند و باعث می‌شود پیام شما غیرقابل درک شود.

عکس‌های با کیفیت بالا از محصولات هویت منحصر به فردی به برند شما می‌دهد و باعث می‌شود مصرف کنندگان با یک نگاه برند شما را در میان محتوای رسانه های اجتماعی تشخیص دهند.

پس هنگام کار کردن بر روی استراتژی بازاریابی اینفلوئنسری خود، این نکات را در نظر داشته باشید. اینفلوئنسرها عامل موثری در موفقیت تجارت اجتماعی هستند و شما می‌خواهید به طور موثر نرخ بازگشت سرمایه کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ خود را بسنجید.

مشاهده فریلنسرهای متخصص در زمینه عکاسی

راهنمای مبتکرانه برای عکاسی از محصول برای اینستاگرام

محصولاتی که با عکس‌های شگفت‌انگیز به تصویر کشیده شوند، مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب می‌کنند. این افراد متوجه می‌شوند که شما چه چیزی ارائه داده‌اید و این باعث افزایش فروش محصولات شما می‌شود. اما چگونه می‌توانیم این عکس‌های خیره‌کننده را بگیریم؟

1. نور طبیعی، دوست شما در عکاسی از محصول

نور، یک فاکتور اساسی در عکاسی است که به شما کمک می‌کند تا جو عکس را تعیین کنید و بدون استفاده از کلمات، داستانی را تعریف کنید. هدف شما این است که محصولتان به بهترین وجه ممکن نمایش داده شود. برای این کار، می‌توانید با استفاده از تجهیزات نورپردازی مناسب، عکس‌هایی در سطح استودیویی بگیرید. ولی نور طبیعی، یک گزینه کم هزینه‌تر و واقع‌بینانه‌تر است که نیازی به تنظیمات پیچیده نور ندارد.

گزینه‌های جایگزین برای نور طبیعی:

جایگزین برای نور طبیعی در عکاسی از محصول برای اینستاگرام

نور طبیعی ممکن است غیرقابل پیش‌بینی باشد و این ممکن است برای عکاسی ایده‌آل که به بهترین نور نیاز دارد، مشکل‌ساز باشد. زیرا هوا ممکن است در یک لحظه آفتابی و در لحظه بعد ابری باشد. برای همین، خرید یک کیت روشنایی به عنوان یک راه حل پشتیبان می‌تواند مفید باشد. بازار پر از کیت‌های روشنایی با قیمت مناسب است، بنابراین نیازی به خرج کردن برای تجهیزات گران قیمت نیست. حتی می‌توانید از ترکیب نور طبیعی و مصنوعی برای گرفتن عکس‌های چشم‌نواز استفاده کنید.

راهنمای استخدام ادمین اینستاگرام

2. عکاسی از محصولات در حالت تخت

عکاسی تخت، یعنی چیدمان محصولات در یک سطح صاف و گرفتن عکس از آن‌ها. این سبک خلاقانه عکاسی از محصول، به برندها کمک می‌کند تا جدیدترین محصولات خود را به نمایش بگذارند، مصرف‌کنندگان را به خود جذب کنند و ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کنند. علاوه بر این، عکاسی در این حالت با گوشی های هوشمند بسیار آسان است.

3. در شک هستید؟ سفید برای پس زمینه کارآمد است!

پس زمینه‌های سفید برای عکاسی از محصول برای اینستاگرام، انتخاب برتری هستند. سه تا از دلایل را برایتان بیان می‌کنیم:

  • اولا، این روش مقرون به صرفه است. حتی اگر از یک لایت باکس برای عکسبرداری محصولات خود استفاده می‌کنید، هزینه آن نسبت به استودیوی عکاسی حرفه ای، بسیار مناسب تر است.
  • دوما، هزینه های نورپردازی را کاهش می دهد. پس زمینه های سفید نور را بسیار خوب منعکس می کنند و شما را از دردسر تنظیم دقیق نور باز می‌دارد.
  • سوما، پس زمینه سفید چشمان را از حاشیه ها بر می گرداند و تمرکز را روی محصول حفظ می کند. در نهایت، محصول شما همیشه در مرکز توجه قرار خواهد گرفت.

4. به یک تم عکاسی ثابت پایبند باشید

عکس‌هایی که از محصول در اینستاگرام خود قرار می‌دهید، جذابیت آن را شما را تعیین می‌کند. پس، یک تم عکاسی ثابت انتخاب کنید و به آن پایبند بمانید. برای مثال، یک عکاس ممکن است از Adobe Photoshop برای ویرایش عکس‌هایی که می‌گیرد، استفاده کند. تم های اینستاگرام فراوانی وجود دارد، فقط نیاز است که مطمئن شوید عکس‌های اینستاگرام شما محصولات شما را به بهترین شکل ممکن به نمایش در می‌آورد.

5. از زوایای مختلف محصول عکس بگیرید

مشتریان همواره علاقه‌مند هستند تا محصولاتی که قصد خرید آنها را دارند، از زوایای متفاوت ببینند. به عنوان مثال، اگر قرار است یک لباس سرمه‌ای را خریداری کنند، حتماً می‌خواهند بدانند که این لباس از پشت، جلو و حتی از کنار چگونه به نظر می‌رسد تا بتوانند تصمیم بگیرند که آیا آن لباس دارای ظاهر جذابی است که می‌خواهند یا خیر.

زوایای مختلف عکاسی از محصول

با نگاه کردن به تصاویر محصول از زوایای مختلف، مشتریان می‌توانند بهتر تصور کنند که چگونه از محصول شما استفاده می‌کنند. شش زاویه‌ی اصلی برای عکاسی از محصول وجود دارد که می‌توانید به آنها توجه کنید:

  • جلو
  • نمای 45 درجه
  • پشت
  • بالا (عکاسی از بالا)
  • نمای بسته (ماکرو).
مشاهده پروژه های عکاسی

6. ابزارهای حرفه‌ای دوربین گوشی خود را بکار ببرید

فریب تبلیغات شرکت‌های بزرگ و اینفلوئنسر‌های مشهور را نخورید. برای عکاسی از محصول نیازی به دوربین DSLR گران‌قیمت ندارید. همچنین، نیازی به تجهیزات یک استودیوی عکاسی نیست: یک گوشی هوشمند با دوربین خوب می‌تواند همان کار را به خوبی انجام دهد. شما می‌توانید با استفاده از سخت‌افزار و برنامه‌های زیر، عکس‌های حرفه‌ای از محصولاتتان را با گوشی یا دوربین خود بگیرید:

  • سه‌پایه یا پایه برای فیکس کردن دوربین
  • ریموت بی‌سیم برای کنترل از راه دور
  • لنزهای اضافی (اگر به آن نیاز داشتید)
  • برنامه Adobe Lightroom (که نسخه رایگان آن وجود دارد، اما می‌توانید نسخه پولی آن را با ویژگی‌های اضافی تهیه کنید)
  • همچنین مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایش عکس مانند Lightricks (Facetune، Filtertune و Photoleap).

اگر نمی‌خواهید برای برنامه‌های پولی هزینه کنید، بیشتر گوشی‌های هوشمند دارای ابزارهای ویرایش عکس مناسبی هستند. تنظیمات کنتراست داخلی، برش خلاقانه، حالت پرتره و موارد دیگر را برای ایجاد تأثیرات خیره‌کننده – بدون نیاز به مهارت‌های عکاسی حرفه‌ای، امتحان کنید!

7. درک عمیق از قانون یک سوم

قانون یک سوم یک تکنیک اساسی است که هم در عکاسی و هم در ساخت محتوای ویدیویی کاربرد دارد. این اصل را می‌توانید به این شکل تصور کنید: تصویر خود را به 9 قسمت مساوی تقسیم کنید. برای این کار، دو خط عمودی و دو خط افقی با فاصله یکسان کشیده می‌شود. با استفاده از قانون یک سوم، باید عناصر مهم عکس شما در نقاطی قرار گیرند که این خطوط با هم تقاطع پیدا می‌کنند. نتیجه‌ی این کار این است که محور عکس از مرکز به سمت یک سوم چپ یا راست تصویر منتقل می‌شود و دو سوم باقی‌مانده را خالی می‌گذارد.

قانون یک سوم تکنیک عکاسی از محصول

به‌کار بردن این قانون در عکاسی از محصول، باعث ایجاد یک نقطه کانونی طبیعی می‌شود که نظر مشتری را به سمت خود جلب می‌کند و یک جذابیت بصری ایجاد می‌کند. خبر خوب این است که اکثر گوشی‌های هوشمند دارای این قابلیت هستند که می‌توانید آن را فعال کنید.

برای فعال‌سازی این قابلیت در آیفون:

1. تنظیمات را باز کنید.
2. روی دوربین کلیک کنید.
3. گزینه Grid (شبکه) را در قسمت Composition (ترکیب بندی) فعال کنید.

برای فعال‌سازی این قابلیت در دستگاه اندرویدی:

1. دوربین را باز کنید.
2. روی تنظیمات بزنید.
3. شبکه کمکی (Assistive Grid) را فعال کنید.
(توجه: خطوط شبکه فقط هنگام گرفتن عکس ظاهر می‌شوند و در تصویر نهایی دیده نمی‌شوند.)

قانون یک سوم یک اصل تجربی و عملی است که در همه صنایع به خوبی کار می‌کند، چه اکانت اینستاگرام شما شامل تصاویر غذا باشد چه محصولات مراقبت از پوست یا چیزهای دیگر. چند عکس با و بدون استفاده از این قانون بگیرید و ببینید کدامیک جذابیت بصری بیشتری دارند. یادتان باشد، استفاده از قانون یک سوم در زمان و مکان مناسب می‌تواند کیفیت عکس محصولات شما را به سطح بالاتری برساند.

8. بهترین دوست شما در اینستاگرام، هشتگ است!

عروس‌های متعددی هستند که توانسته‌اند با استفاده از اینستاگرام، لوازم عروسی مورد نظر خود را پیدا کنند. پس از تایپ #weddingaccessories در قسمت جستجوی اینستاگرام، چشم‌ها به عکس زیبایی از یک محصول افتاد که در میان این همه عکس، خاص و بی‌نظیر بود.

در اینجا متوجه شدیم که اگر هشتگ‌های مناسب را به پست‌ها اضافه نکنیم، این محصول شگفت‌انگیز به چشمانمان نخواهد افتاد. پس درس این است که همیشه هشتگ‌های مرتبط را به پست‌های خود اضافه کنید تا کسب و کار شما به عنوان یک کارآفرین جدید، بتواند مورد بازدید افراد بی‌شماری قرار بگیرد.

9. پیکسل‌های عکس‌ها را با دقت تنظیم کنید

تعداد پیکسل‌های یک عکس می‌تواند تشخیص جزئیات را تحت تاثیر قرار دهد و به وضوح عکس کمک کند. مثلاً یک تصویر برای بیلبورد نیاز به تعداد پیکسل بسیار بالاتری نسبت به یک تصویر 5×7 برای چاپ و نمایش در یخچال دارد.

برای شبکه‌های اجتماعی نیز، تعداد پیکسل‌ها اهمیت دارد. عکس‌های با وضوح بیشتر، جزئیات بیشتری را نمایان می‌کنند و برعکس، عکس‌های با وضوح پایین، جزئیات کمتری را نشان می‌دهند.

پس هنگام عکاسی از محصول، تلاش کنید تا تصاویر با بالاترین سطح جزئیات ممکن را ثبت کنید. برای این منظور، نیاز به تعداد پیکسل بالا و وضوح عالی دارید. حداقل دوربینی که استفاده می‌کنید باید بتواند عکسی با 10 تا 20 مگاپیکسل بگیرد، حتی برخی گوشی‌های هوشمند قادر به عکاسی تا 40 مگاپیکسل و بالاتر نیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آشنایی با استوری برد استخدام کارشناس سئو سخن های ناب و نقل قول های با ارزش