شریک ما شوید !

مشاهده
فناوری

راه اندازی سایت با چت جی پی تی (ChatGPT) در ۱ دقیقه

اگر اسم‌ چت جی پی تی Chat GPT برای شما آشنا است و یا اینکه در مورد آن چیزی نمی دانید، فرقی نمی کند، در هر حال این مقاله برای هر فردی مفید است. ما قابلیت‌های چت جی پی تی ChatGPT برای ساخت یک وب سایت را همراه با شما، در ادامه مطلب بررسی خواهیم کرد. یکی از پیشرفته ترین مدل های زبان برنامه نویسی که توسط OpenAI توسعه یافته است. به دنیای هیجان انگیز زبان طبیعی پردازش و یادگیری ماشینی خوش آمدید!

یکی از چشمگیرترین ویژگی های چت جی پی تی ChatGPT توانایی آن در ساختن منبع کد بر پایه توضیحات ساده است. تصور کنید که بتوانید یک وب سایت کامل را تنها در یک دقیقه بدون نوشتن یک خط کد خودتان بسازید. خیلی خوشحال می شوید که همینطور باشد؟ بریم ببینیم!

شما می توانید با استفاده از توانایی های چت جی پی تیChatGPT، به طور خودکار یک وب سایت کامل از ابتدا بسازید و دست آخر ببینید نتایج چقدر دقیق و کارآمد حاصل می شوند. این نسخه نه تنها قابلیت‌های چت جی پی تی ChatGPT را به نمایش می‌گذارد، بلکه نگاهی کلی به آینده دارد که چگونه فناوری می‌تواند، توسعه و ساخت وب‌سایت‌ها را متحول کند. بنابراین، بیایید ببینیم چت جی پی تی چه کاری می تواند انجام دهد.

چت جی پی تی ChatGPT چکار می کند؟

وب‌ سایتی که با قابلیت چت جی پی تیChatGPT می خواهیم بسازیم، به این صورت است که صفحه ای برای نقل قول به صورت تصادفی دارد که از یک فایل متنی به نام «quotes.txt» بر می دارد و در صفحه اصلی نمایش می‌دهد. وقتی این برنامه به وب‌سایت دسترسی پیدا کرد، محتوای فایل quotes.txt را می‌خواند و سپس یک نقل قول تصادفی را از لیست نقل قول‌ها انتخاب می‌کند و آن را به قسمتی ارسال می کند که در صفحه وب نمایش داده شود. علاوه بر این، صفحه وب حاوی دکمه ای با عنوان “تغییر نقل قول” است، وقتی روی آن کلیک کنید، صفحه را تازه می کند و نقل قول تصادفی دیگری را نشان می دهد.

برای مثال می خواهیم با کمک چت جی پی تی ChatGPT لیستی از نقل قول های معروف از استیو جابز ایجاد کنیم:

در مرحله بعد، توضیحی از وب سایتی که می خواهیم ارائه دهیم توسط این برنامه ایجاد می شود، برای مثال:

یک وب سایت را با Flask بساز که متن تصادفی را از یک فایل quotes.txt بگیرد و آن متن را به کاربر نمایش دهد. وب سایت باید عنوان “نقل قول های معروف استیو جابز” و ظاهر زیبا داشته باشد. علاوه بر این، باید یک دکمه را برای جایگزینی متن نمایش داده شده از quotes.txt با یک متن به صورت تصادفی انتخاب کند.

بر اساس این توضیحات ما، چت جی پی تی ChatGPT یک پاسخ قابل پردازش ایجاد می کند که دستورالعمل های گام به گام و کد سورس نوشته شده در پایتون و استفاده از چارچوب وب Flask است:

باید با استفاده از دستورات زیر یک پوشه ایجاد کنیم و فایل های پروژه را داخلش قرار دهیم تا بتوانیم از کد ارائه شده، استفاده کنیم:

با قرار دادن 20 نقل قول در فایل quotes.txt شروع کنید. سپس کد سورسی را که چت جی پی تی ChatGPT برای فایل app.py ارائه کرده است، در آن کپی کنید.

این کد یک مورد مهم از نقل قول تصادفی است که برنامه فلاسک از یک فایلی به نام “quotes.txt” انتخاب می کند و  در صفحه اصلی وب سایت نمایش می دهد.

کد Flask(name)، برنامه فلاسک جدیدی را به وجود می آورد و آن را یک برنامه قابل تغییر می کند.

کد دکوراتور (‘/’)app.route@ ، برای روت زدن  در صفحه هوم پیج استفاده می شود. رابط کاربری ()home وقتی که به روت دسترسی پیدا بشه، به اجرا در می آید. علاوه بر این، اسکریپت فایل “quotes.txt” را با استفاده از فانکشن ()open باز می کند و محتوای فایل را با استفاده از ()readlines به متغیر quotes اختصاص می دهد. سپس با استفاده از فانکشن random.choice(quotes)، اسکریپت یک نقل قول تصادفی را از لیست نقل قول ها انتخاب می کند. نقل قول انتخاب شده به عنوان متغیری به نام “quote” به الگوی home.html ارسال می شود که برای نمایش در مرورگر نیز قرار می گیرد.

اگر اسکریپت به طور مستقیم اجرا شود یا اگر به عنوان یک ماژول وارد شود، کد

name == ‘Main’: 

برای بررسی اینکه اسکریپت به طور مستقیم اجرا می شود یا خیر، مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به طور مستقیم اجرا شود، کد

App.Run (Debug = True)

سرور توسعه را آغاز  و برنامه را اجرا می کند. کد

debug=True

برای پیدا کردن اشکالات در طول توسعه استفاده می شود.

دستورالعمل های بعدی که ما از چت جی پی تی ChatGPT، دریافت کرده ایم می تواند در تصویر زیر دیده شود:

در ادامه باید مراحلی را که توسط چت جی پی تیChatGPT پیشنهاد می شود را دنبال کنیم و یک پوشه جدید را ایجاد کنیم و در داخل آن پوشه، یک فایل جدید به نام home.html ایجاد کنیم:

این کد بالا را از چت جی پی تی کپی کرده و در فایل home.html جایگذاری کنید.

این یک قالب HTML است که صفحه وب را با عنوان “نقل قول های معروف استیو جابز” نمایش می دهد، یک برچسب هدر با همان عنوان،  یک DIV  که یک نقل قول را از بکند رد می کند و در صفحه به واسطه کلیک کردن روی دکمه “تغییر نقل قول”  نشان می دهد.  این الگو همچنین یک فایل CSS را برای یک تم طراحی شده به صفحه وب پیوند می دهد.بعد از آن، ما دستورالعمل هایی را برای اضافه کردن  کد CSS  به فلاسک دریافت می کنیم:

با وارد کردن دستورات زیر، این دستورالعمل را دوباره دنبال کنید:

و در نهایت کد CSS را از ChatGPT به Styles.css کپی و بچسبانید. حالا وقتشه که ببینیم همه چیز طبق دستورالعمل ها کار می کند یا خیر. توسعه دهنده سرور  با وارد کردن کد زیر آغاز می شود:

سپس باید پاسخ زیر را در کد دستوری مشاهده کنید:

سرور بر روی پورت 5000 به صورت محلی یا همان لوکال اجرا می شود. بنابراین می توانید با وارد کردن 127.0.0.1:5000 در مرورگر خود به وب سایت دسترسی پیدا کنید:

چت جی پی تی chatGPT، بسیار عالی عمل کرده است. وب‌سایت در حال بارگیری است و خروجی‌کاملاً با آنچه مدنظر داشتیم مطابقت دارد. یک نقل قول تصادفی انتخاب شده و نمایش داده می شود. ما می توانیم از دکمه “تغییر نقل قول” برای انتخاب تصادفی یک مورد جدید از نقل قول ها و به روز رسانی خروجی استفاده کنیم:

سخن آخر

ChatGPT یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط OpenAI در نوامبر 2022 عرضه گردید. بعضی ها می‌گویند که آینده محتوا را به دست خواهد گرفت اما امروزه برای نسخه نهایی که ارایه می‌دهد نیاز به مدیریت محتوای انسانی دارد تا ویرایش نهایی را انجام دهد، در واقع این هوش مصنوعی زیر ساخت های کد نویسی شده محتوا و سایت را تولید می کند.

اگر تولید کننده محتوا و یا طراح سایت هستید، یا اینکه کارفرما هستید و نیاز به پیشبرد پروژه هایتان دارید در سایت پارس‌فریلنسر فرصت دیده شدن و همکاری های حرفه ای را خواهید داشت.

0

دسترسی به ChatGPT بدون نیاز به vpn و شماره مجازی

مشاهده کنید
امتیاز کاربر: 5 ( 1 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آشنایی با استوری برد استخدام کارشناس سئو سخن های ناب و نقل قول های با ارزش