شریک ما شوید !

مشاهده
راهنمای فریلنسرها

چگونه یک کیس استادی برای طراحی محصول بنویسیم

از الگو تا راهنمای کیس استادی

اگر به دنبال کیس استادی برای طراحی محصول هستید این مقاله حتما برای شما مفید خواهد بود. ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک کیس استادی ایده آل برای طراحی محصول بنویسید و مهارت های خودتان را به خوبی نشان دهید. پیشنهاد می کنیم از الگوی کیس استادی ما در شروع کارتان استفاده کنید.

کیس استادی یا مطالعه موردی در طراحی محصول چیست؟

کیس استادی طراحی محصول، فرصتی است که مهارت‌های طراحی شما را به مشتریان و یا کارفرمایان نشان می‌دهد و آنها را به بخش مهمی از نمونه کارهای شما در طراحی محصول تبدیل می‌کند. چه یک طراح گرافیک باشید و چه یک متخصص طراحی UX، با نمایشی ایده آل به کارفرمایان و مشتری ها، از طرز تفکر خود در چالش های پیش روی طراحان و ارائه تخصص خود برای حل مشکلات پیچیده، پرده برداری کنید.

هدف از کیس استادی در طراحی محصول چیست؟

هدف اصلی مطالعه موردی این است که فرآیند تفکر طراحی خود را با مصاحبه کنندگان یا کارفرمایان به اشتراک بگذارید. با اصافه کردن حداقل یک کیس استادی به نمونه کارهای خود می توانید دیگران را متقاعد کنید که خلاقیت و مهارت های فنی لازم برای حل مشکلات او را دارید.

کیس استادی که خوب تدوین شده باشد به مدیران طراحی نشان می دهد که تجربه کافی برای غلبه بر چالش های مرتبط با طراحی را دارید.

یکی از کارهایی که باید در رزومه خود ذکر کنید، مهارت شما در طراحی نمونه های اولیه با تعهد بالا است. اما اینکه دقیقاً چگونه به سایر امور برای غلبه بر چالش های مربوط به طراحی کمک کرده اید، چیز دیگری است. بدین ترتیب شما می توانید به مدیران طراحی، تجربه اتان در نمونه‌سازی اولیه، انیمیشن‌ها، وایرفریم‌ها، تست کاربر، و سایر وظایف را عرضه کنید. این کیس استادی کار را آسان‌تر می‌کند تا در مصاحبه طراحی محصول به یک پیشنهاد شغلی مناسب برسید.

چه چیزی باعث می شود یک کیس استادی برای طراحی محصول عالی باشد؟

برای اینکه کیس استادی تا حدامکان گیرا باشد، باید تمام نکات را رعایت کنید. مهم ترین نکات شامل موارد زیر است:

  • کیس استادی، روایت داستان کاری شما است.
  • ترکیبی از متن و تصویر است تا پروژه کاری شما را با ارزش تر جلوه دهد.
  • نمایشی از تصمیمات مهم کاری شما است‌.
  • به مخاطب، درک درستی از روند فکری شما می دهد.
  • مشکلات، راه حل ها و نتایج را به وضوح تعریف می کند.
  • کیس استادی نشان می دهد که شما چه نوع طراح محصولی هستید.

الگوی کیس استادی طراحی محصول:

اگر خواهان اضافه کردن کیس استادی به رزومه خود هستید، از این الگو استفاده کنید تا به سابقه کاری خود کمک کنید و در بهترین حالت بدرخشد.

پیشینه پروژه

در کیس استادی که ارائه می دهید، بیشینه ای از کارفرمایانی که با آنها کار کرده اید را در نظر بگیرید تا زمینه ای از انتخاب های شما داشته باشند. اگر تابحال با مشتری کار نکرده اید یا کورس پروژه بوده اید، همچنان می توانید رزومه ای در مورد محصول یا مخاطبی که برای آن طراحی می کنید را ارائه دهید.

هدف قرار دادن مخاطب

همچنین باید اطلاعاتی در مورد مخاطب مورد نظرتان در کیس استادی برای نمونه کار قرار بدهید. این مورد می تواند به مشتریان یا کارفرمایان بالقوه شما کمک کند تا در مورد توانایی طراحی محصولاتی که برای آنها جذاب هستند احساس اطمینان بیشتری کنند. برای مثال، اگر کیس استادی یا مطالعه موردی شما بر روی یک برنامه تلفن همراه متمرکز است، ممکن است برخی از اطلاعات مربوط به جمعیت شناسی در مورد پایگاه مخاطب مورد نظر را درج کنید.

مشکلات طراحی

این بخش در کیس استادی توضیح می دهد که شما در تلاش بودید چه مشکلی را برای کارفرما خود حل کنید. برای اینکه توضیحات شما تا حد امکان مؤثر باشد، باید به سؤالات زیر پاسخ دهد:

مشکل چیه؟

این یک سوال ساده به نظر می رسد، اما پاسخ به مشتری شما، مخاطبین هدف و رویکرد شما در کیس استادی به شکل گیری تفکر طراحی که دارید به خوبی کمک می کند. در برخی موارد، یک مشکل صرفاً کاری است که باید انجام شود. یک مشکل همچنین می تواند چالشی باشد که شخصی با یک محصول درگیرش باشد.

چرا مشکل مهم است؟

برای حل مشکلات کوچک و جزئی در کیس استادی، همیشه منطقی نیست که زمان صرف کنید و یا برای یافتن راه حل هزینه بدهید. اگر در کیس استادی خود توضیح دهید که چرا مشکل مهم است، می توانید ارزش ایجاد شده توسط خدمات خود را به مشتریان یا کارفرمایان احتمالی نشان دهید.

مشکل از کجا رخ می دهد؟

توضیح اینکه آیا مشکل در فضای میدانی رخ می دهد یا در فضای مجازی برای مخاطب شما مفید است پس آن را در کیس استادی طراحی محصول جای دهید.

چه کسی درگیر است؟

در یک کیس استادی محور قرار دادن مخاطب مورد نظرتان بسیار مهم است، اما شما باید فهرستی هم از اشخاص دیگری مشخص کنید که مربوط به این مشکل هستند. به عنوان مثال، اگر هدف شما مصرف کنندگان هستند، چالش هایی که مربوط به سهامداران یا مدیریت شرکت هستند را همچنین تحت پوشش قرار بدهید.

پس از پاسخ دادن به این سوالات، رونوشت طراحی خود را از دیدگاه کارفرما موردنظرتان بنویسید. در اینجا مثال می زنیم: شرکت ABC در هر ماه حدود ده هزار اشتراک را قبلا فروخته بود ، اما میزان فروش آن به دلیل اینکه در پیش نویسش هیچ نقص در طراحی معلوم نشده بود، تا 35٪ کاهش یافت. این شرکت برای اینکه کاهش فروش را جبران کند و رضایت کاربر را افزایش دهد، نیاز به طراحی مجدد محصول را در پیش گرفت.

تصمیمات طراحی

این بخش از کیس استادی طراحی محصول، از طریق پروسه تصمیم گیری پیش می رود و به دیگران نشان می دهد که شما این موضوع را فهمیده اید که چگونه اصول طراحی پیشرفته را برای هر محصولی پیاده کنید. در اینجا چند نمونه از پیش نویس ها را آوردیم که طراحان محصول می توانند برای توضیح تفکراتشان از آنها استفاده کنند:

  • من متوجه شدم که چندین تا از معایب بخاطر تصمیمیات تیم طراحی اصلی بوده است، برای اینکه یک محصول دیجیتال را به یک محصول فیزیکی تبدیل کردند بدون اینکه هیچ تغییر اساسی در طراحی بصری محصول ایجاد کنند. به منظور اینکه این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم، من کیس استادی را در مورد چگونگی انتقال از دیجیتال به فیزیکی را در دیگر شرکت های صنعتی را خواندم.
  • از کاربران خواستم چندین بار طرح های تکراری را بررسی کنند. بر اساس بازخرد آنان، تصمیم گرفتم که از کلید آبی پررنگ بجای خاکستری استفاده کنم.
  • هنگامی که کاربران اولین پیش نویس صفحه لندینگ را آزمایش کردند، آنها گفتند که محل قرارگیری دکمه Call-to-Action مناسب نبود. بنابراین، دکمه را از وسط صفحه به گوشه بالا سمت راست صفحه منتقل کردم.

جنبه بصری

استفاده کردن از تصاویر بصری در کیس استادی مهارتهای شما را درخشان می‌کند. در صورت امکان، چندین نسخه از طرح خود را در کیس‌استادی طراحی محصول قرار دهید تا نشان دهید با نزدیک‌تر شدن به ارائه نهایی محصول، چگونه تفکر شما در طراحی محصول تغییر کرده است. بهتر است مقایسته ها ساید به ساید باشد، زیرا در این صورت نیازی نیست که خوانندگان نمونه کارها را بالا و پایین کنند تا بفهمند چه چیزی تغییر کرده است. در اینجا چند مثال از نمونه های بصری آورده شده است که می تواند کارفرمایان را متقاعد کنند تا شما را به جای دیگر طراحان، استخدام کنند:

  • اسکرین شات
  • وایرفریم ها
  • انیمیشن ها
  • نمونه های اولیه
  • طرح ها
  • عکس ها
  • نمودارها و گراف ها
  • نمودارحرکت کاربر و نقشه‌ سفر کاربر

سخن آخر

کیس استادی داستان شرکت شما یا پروژه شما است. چالش ها و مشکلاتی که در پیش رو خواهید داشت و یا پشت سر گذاشته‌اید را روایت می‌کند. کیس استادی طراحی محصول برای مخاطب شما که شاید کارفرمایان هستند، مهارت‌های شما را به خوبی به نمایش می‌گذارد کیس استادی داستان شرکت شما یا پروژه شما است.

برای جذب پروژه‌های فریلنسری و پروژه‌های کاری در سایت پارس‌فریلنسر موقعیت دیده شدن را خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آشنایی با استوری برد استخدام کارشناس سئو سخن های ناب و نقل قول های با ارزش