شریک ما شوید !

مشاهده
راهنمای فریلنسرها

پروپوزال فریلنس برنده| چگونه پروپوزالی بنویسید که برنده کارهای فریلنس باشد؟

برای موفق شدن در کسب و کارهای فریلنس، در وهله اول شما به تهیه یک پروپوزال فریلنس موفق نیاز دارید تا بهتر مهارت هایتان را در آن به نمایش بگذارید. هر روشی که جزو بهترین روش های تدوین پروپوزال های برنده به مشتریان بالقوه است را بیاموزید تا به شما در شروع کار کمک کند. اگر شما یک طراح گرافیک فریلنسر هستید، به احتمال زیاد نیاز دارید که برای مشتریان مورد نظرتان، پروپوزال فریلنس بفرستید. با این احتمال، اگر قبلاً نمونه طرح پیشنهادی پروژه (پروپوزال) را کار نکرده باشید و یا تا بحال هیچ پروپوزال فریلنس مناسب و موفقی نداشتید، حتما دلهره به سراغتان می آید. البته نگران نباشید! ما همراه شما هستیم. اول به این فکر کنید که بدنه یک پروپوزال فریلنس باید شامل چه چیزی باشد؟ اصلا چه چیزی یک پروپوزال فریلنس برنده را از بقیه طرح ها متمایز می کند؟

ما در این مقاله به پروپوزال نویسی برای فریلنسرها می پردازیم که چگونه شیوه نگارش پروپوزال فریلنس برنده و صحیح به آن ها، فرصت کاری بیشتری می دهد، اما ابتدا اشاره می کنیم که پروپوزال فریلنس چیست و چرا به آن نیاز داریم.

پروپوزال فریلنس یا طرح پیشنهادی چیست؟

یک محتوای کتبی است که میتواند در قالب ارائه هم عرضه گردد و معمولا فریلنس ها آن را انجام می دهند تا بعد از جلسه اولیه پیرامون اهداف مهم پروژه برای مشتریان ارسال شود. هدف این پروپوزال، اشاره به جزئیات اصلی قابل اجرا، راه حل های پیشنهادی برای پروژه و تشخیص اهداف مشتری است. نوشتن پروپوزال فریلنس پروژه، به تبیین نمودن وظایف و انتظارات موجود کمک می کند. در صورتی که تصمیم بر این باشد که شما استخدام شوید، این پیشنهادات موجب ارزش گذاری موثرتر برای آینده کاری شما هم می شود. در نهایت برای فریلنسرها، طرح کاری قوی، زمینه استخدام را رقم می زند.

چک لیست پروپوزال فریلنس قوی

اگر با این فرمت پروپوزال فریلنس جلو بروید، پیدا کردن مشاغل فریلنس دیگر برایتان سخت نیست. فرمت پروپوزال های فریلنس انواع مختلفی دلرد که در ادامه یکی از طرح های خلاقانه و مخصوص فریلنسرها را بررسی خواهیم کرد.

  1. محدوده کاری
  2. سابقه کار
  3. “چرا من؟”
  4. جزئیات قیمت و هزینه
  5. شرایط و ضوابط
  6. مراحل بعدی

محدوده کاری

باید برای مشتریان یا کارفرما مشخص کنید که در چه محدوده و زمینه ای می توانید کار کنید. محصولات قابل ارائه در پروژه ها باید در پروپوزال فریلنس شما اشاره شود. تا آن جایی که می توانید در تعیین کردن مهارت هایی که دارید دقیق عمل کنید به عنوان نمونه، فقط نگویید که یک طراح وب هستید بلکه در عوض، جزئیاتی مثل صفحات و سی ام اس وتوانایی آن را توضیح دهید. پروپوزال موفق به این بستگی دارد که جای هیچ سوتفاهمی را باقی نگذارد. نکته بعدی در محدوده کاری شما مشخص نمودن برنامه زمانی است. تاریخ‌ها و جدول‌های زمانی نهایی باید در قرارداد طراحی گرافیکی شما مشخص شود، این برعهده یک پروپوزال فریلنس موفق است که به شکل مناسبی نشان دهد شما می خواهید چند روز یا هفته را برای کل پروژه یا هر قسمت از پروژه صرف کنید.

سابقه کاری

سابقه کاری یا سابقه تحصیلی شما به نوعی اثبات کردن خودتان به کارفرما یا مشتریان مدنظرتان است. این بخش از پروپوزال فریلنس به آنها نشان می دهد که شما قبلا چقدر برای دیگر پروژه ها مفید بوده اید، چه ایده هایی را مدیریت کرده اید و چه مسیری را طی کرده اید. تقریبا هر پروژه قوی که در گذشته شما باشد، تضمینی برای پروژه های آینده شما خواهد بود.

“چرا من؟”

یک پروپوزال فریلنس برنده درهر نوعی که باشد، باید توضیح دهد که چرا شما برای انجام پروژه های موردنظرتان مناسب هستید. به طور مثال بگوید که چرا می خواهید روی پروژه آن ها کار کنید؟ چگونه مهارت ها و تجربه های قبلی که کسب کرده اید شما را گزینه ایده آلی برای این کسب و کار تبدیل کرده است؟ هر موضوع کوچکی و جزئیاتی که لازم است را مطرح کند تا ثابت بشود چرا فکر کرده اید شما همان فردی هستید که پروژه طراحی آنها را به بهترین شکل به اجرا در می آورد. اگر گواهی خاصی دارید حتما در این بخش قرار بدهید. مشتریان دوست دارند بدانند که با کسی سروکار دارند که در گذشته موفقیت خود را ثابت کرده است.

“افراد کسانی را که می شناسند، به آنها اعتماد می کنند و دوستشان دارند را استخدام می کنند.”

کریس دو، کتاب آینده
 

جزئیات هزینه ها

در نوشتن پروپوزال حرفه ای خوب برای فریلنسرها این قسمت خیلی پر تنش است. حتی اگر قیمت‌ پروژه ها مبنای استانداردی داشته باشد، باز هم جای این نگرانی وجود دارد که آیا مشتری یا کارفرما حاضر است این سطح از هزینه را تامین کند. طبیعی است که نگران باشید که آیا توان پروژه به پرداخت این قیمت‌ها می رسد یا حتی بودجه لازم را دارد. پس ممکن است کمی منطقی تر رفتار کنید و قیمت ها را تا حد ممکن منصفانه بنویسید، البته ممکن است دلتان بخواهد به صورت ساعتی یا بر اساس پروژه تسویه حساب کنید، پس اشکالی ندارد که در قیمت‌ گذاری خود کمی افزایش قیمت را در نظر بگیرید. اگر در پروپوزال فریلنس خودتان، قیمت ها را کمی بالا زده باشید، شما همواره این امکان را دارید که سر قیمت ها چانه بزنید. در اینجا نیز باید جزئیات مربوط به زمان پرداخت‌ها را واضح و مرتب در پروپوزال توضیح بدهید.

شرایط و ضوابط

بعضی از فریلنسرها تمایل دارند که این بخش توسط یک وکیل نوشته و یا بررسی بشود. اگر خودتان می نویسید در نمونه پروپوزال فریلنس های دیگر جستجو کنید و حتما از کلمات و اصطلاحات ساده و واضح استفاده کنید. شما باید جزئیاتی مانند واریز پیش پرداخت و هرگونه جریمه برای تاخیر در پرداخت را در شرایط کاری اتخاذ کنید. همچنین باید جزئیات مربوط به حقوق مالکیت معنوی را نیز درج کنید، از جمله اینکه حق نسخه‌برداری همه آثار را تا زمانی که پرداخت کامل انجام نشده است، برایتان حفظ شود. حتی ممکن است دلتان بخواهد که نکاتی در مورد نحوه پرداخت هم اضافه کنید، هیچ اشکالی ندارد. پروپوزال فریلنس، پیشنهادی از سوی شما است. این موارد برای این است که کارفرما باید بداند دقیقاً چه کاری انجام دهند تا شما را استخدام کند. فقط یادتان باشد که ضوابط نباید طولانی شود در غیر این صورت ممکن است از موفقیت شما بکاهد.

سخن آخر:

ممکن است کار فریلنسری را تازه شروع کرده باشید، بهتر است در این صورت از نمونه پروپوزال فریلنس برنده استفاده کنید و کم کم با پیشرفت های کاری به اعتبار پروپوزال خود بیافزایید.

بهترین زمان برای شروع کارهای فریلنس آغاز شده است. موقعیتی عالی برای دیده شدن و فرصت جستجو در یکی از بزرگترین بسترهای معرفی مشاغل فریلنس که در سایت پارس فریلنسر قرار دارد. کافی است با یک پروپوزال فریلنس مناسب در سایت ما ثبت نام و شانس خود را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آشنایی با استوری برد استخدام کارشناس سئو سخن های ناب و نقل قول های با ارزش