شریک ما شوید !

مشاهده
راهنمای فریلنسرها

اصول طراحی آیکون ها

برای اینکه طراحی آیکون را بیاموزید، ابتدا باید بدانید که چه چیزی مقدمه طراحی آن است و بیاموزید چگونه بهترین نمادها را برای پروژه های خود پیدا کنید. اصول طراحی آیکون های رابط کاربری را مطالعه کنید و لیستی از مجموعه محبوب ترین ها برای Figma و بیش تر را نیز پیدا کنید.

صدها سال است که از نمادها برای برقراری ارتباط استفاده می شود. آن ها روی علائم جاده، نقشه ها و هر جایی که کلمات نیاز به انتقال سریع مفهوم است، قرار دارند. استفاده از آیکون‌ها در عصر دیجیتال اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که حداقل از چند آیکون استفاده کرده اند. در این مقاله درباره نماد نگاری، مجموعه آیکون ها و محل پیدا کردن بهترین آیکون ها را برای به‌روز ماندن در دنیای رابط کاربری در اختیار شما قرار می دهیم.

مجموعه آیکون چیست؟

مجموعه آیکون ها گروهی از تصاویر کوچک که معرف مفهومی خاص هستند. این تصاویر برای همکاری در درک هدف یک پروژه و ایجاد وحدت بصری طراحی شده اند. مجموعه آیکون ها را می توان مانند یک فونت در نظر گرفت. همانطور که استفاده از سبک های مختلف فونت ها در یک پروژه باعث سردرگمی می شود، استفاده از آیکون‌های غیرهماهنگ نیز، درک کردن یک رابط را سخت می‌کند.

مجموعه آیکون ها، رابط کاربری را هماهنگ تر می کنند

مجموعه این نمادهای آماده را می توانید مانند فونت ها، دانلود و در پروژه خود استفاده کنید که در موضوعات کلیدی با حروف چاپی متفاوتی عرضه می شود. هنگام خرید یک تایپ فیس یا ویژگی های طراحی حروف، مطمئن هستید که با حروف کوچک و حروف بزرگ، اعداد و حروف رایج در اختیارتان است. البته این مجموعه ها با هم متفاوت اند و قبل از خرید باید بررسی کنید که چه آیکون هایی دریافت می‌کنید.

یک مجموعه آیکون باید شامل چه مواردی باشد؟

هیچ لیست مشخصی نداریم از شکل هایی که یک مجموعه باید در خودش جمع کرده باشد. دو مجموعه ممکن است نمادهای کاملاً متفاوتی داشته باشند. نکته مهم این است که شما باید سعی کنید، مجموعه ای از آن هایی را پیدا کنید که برای پروژه خود نیاز دارید. برای اطمینان از انتخاب درست، باید لیستی تهیه کنید از تمام نمادهایی که در ایجاد پروژه به آنها نیاز دارید.

قبل از انتخاب مجموعه آیکون‌ ها، تمام نمادهایی را که می‌دانید در یک پروژه به آن‌ها نیاز دارید را شناسایی کنید.

البته اگر یک پروژه با محدوده خاصی در دست دارید و به آیکون تخصصی نیاز دارید، احتمالاً به مجموعه ای با وسعت زیاد نیاز خواهید داشت. شما همچنین باید بررسی کنید که آیا این پکیج به اندازه کافی حروف و نماد متنوعی دارد. تایپوگرافی ها، مثلا در مجموعه 100 نمادی، با حروف کلی ساخته شده‌اند. نمادهای پر، نمادهای مسطح جامد هستند. همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که نمادهای برداری را دریافت می‌کنید تا بتوانید از آنها در اندازه‌های مختلف استفاده کنید.

گاهی اوقات به یک مجموعه تخصصی نیاز دارید. برای مثال، مجموعه آیکون های آب و هوا را در نظر بگیرید. تنها چندین شکل در این مجموعه است که منظور خاص مربوطه را می رسانند. یکی دیگر از مجموعه های محدود اما رایج، مجموعه آیکون رسانه های اجتماعی است که هر کدام یک لوگوی ساده برای هر پلتفرم اصلی رسانه اجتماعی را دارند. همچنین می‌توانید بسته‌هایی را برای برنامه‌های خاص مانند پاورپوینت، داشته باشید.

اصول اولیه طراحی آیکون ایده آل

همه مجموعه نماد ها کیفیت یکسانی ندارند. استفاده از آن ها با طراحی نا مناسب، کیفیت و زیبایی شناسی پروژه شما را پایین می آورد. برای اینکه مطمئن شوید که از یک پکیج ایده آل و عالی استفاده می‌کنید یا قصد خریدش را دارید، باید اصول طراحی آیکون ها را بدانید. در ادامه اصول و الزامات اصلی برای یک مجموعه با کیفیت آمده است:

وحدت

وحدت مهمترین چیزی که باید در مجموعه نماد ها به دنبال آن باشید. الگوها باید شبیه به هم باشد. احساس وحدت امر شهودی است که توسط مخاطب باید درک شود، اما اگر مطمئن نیستید که مجموعه مورد نظرتان وحدت را رعایت کرده است یا خیر، چند نکته خاص وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید. خطوط باید وزن یکسانی داشته باشند، سبک لبه (گرد، پرشده یا مربع) باید روی هر نماد مطابقت داشته باشد، و طرح رنگ باید در سرتاسر یکسان باشد.

هندسه

آیکون ها باید از نظر هندسی تمیز به نظر برسند. منظور این است که از نظر شکل کاملا مربعی یا دایره یا هر شکل دیگر هندسی باشند. اگر شکل هندسی رعایت نشود، بنابراین شلخته به نظر می رسد.

فضای مثبت و منفی

آیکون ها باید حتی وقتی در اندازه کوچک هستند هم به راحتی دیده شوند. اگر فضای مثبت مجموعه آیکون به درستی با فضای منفی یعنی ناحیه خالی اطراف آیکون در تعادل نباشد، طرحش در اندازه های کوچک به یک لکه تبدیل می شود. بهترین آزمایش برای بررسی فضای خوب این است که تصویر را بزرگنمایی کنید و سپس بررسی کنید که آیا هنوز هم می توانید همان تصویر را در اندازه کوچک شده تشخیص دهید. شما همچنین می توانید همین کار را با نیمه بسته کردن چشمان خود انجام دهید.

کنتراست خوب

کنتراست تفاوت بصری بین عناصر طراحی است. کنتراست خوب زمانی اتفاق می افتد که بتوانید به راحتی بین عناصر طراحی تمایز قائل شوید و هیچ چیز با هم ترکیب نشود.

قرار نیست این آیکون ها تصاویر کامل باشند، بلکه باید به اندازه کافی به جزئیات اشاره کنند و هدف مجموعه به خوبی شناسایی شود. در غیر این صورت در هم ریخته به نظر می رسند و در اندازه های کوچک به سختی دیده می شوند.

اندازه و زیبایی ثابت

هیچ نمادی نباید از نماد دیگری در یک مجموعه مهم تر یا جالب تربه نظر برسد. همه این ها در کیفیت باید به یک اندازه باشند، جزئیات یکسانی داشته باشند و تراکم رنگ یکسانی داشته باشند.

هرگز یک طراحی وجود ندارد که پاسخی مناسب برای هر هدفی باشد.

فرمت های آیکون ها

هنگامی که شما می خواهید این نمادهای گرافیکی را دانلود کنید یا اینکه خودتان طراحی کنید، ضروری است که فرمت های فایل مورد استفاده را بدانید. در ادامه برخی از انواع فرمت های اصلی مورد استفاده وجود دارد:

  • SVG، برگرفته از Scalable Vector Graphics، بهترین نوع فرمت برای آیکون ها است. فرمتی برداری که قدرت رزولیشن اینچ با اینچ دارد.
  • PNG، فایل های گرافیکی مبتنی بر Raster هستند، به این معنی که آنها مقیاس پذیر نیستند و بر مبنای پیکسل است. به عنوان مثال، وقتی یک آیکون بر فرمت PNG تنظیم شده است ممکن است در صفحه های تلفن همراه خوب باشد، اما بر روی صفحه دسکتاپ پیکسل شده تنظیم شود. PNG ها فقط باید در مواردی استفاده شوند که آیکون نیازی به مقیاس پذیری نداشته باشد.
  • EPS، فایل هایی که می توانند بردار، بیت مپ و داده های متن را ذخیره کنند. این فرمت معمولا برای آرم استفاده می شود.
  • PSD، فرمتی برای اسناد فتوشاپ هستند. شما می توانید آنها را در Adobe Photoshop باز کنید و یا آنها را ویرایش کنید. به یاد داشته باشید، فتوشاپ یک برنامه بر مبنای عملکرد شطرنجی است که در اینجا به این معنی خواهد بود که آیکون ها مقیاس پذیر نخواهند بود، مگر اینکه آنها را به بردارها تبدیل کنید.
  • CSS، فرمت سبک Cascading، یا CSS، فرمت فایل و زبان نرم افزاری است. این فرمت عمدتا برای دستکاری ظاهر بصری وب سایت های HTML استفاده می شود. برای استفاده از آیکون های CSS، معمولا به یک کتابخانه آیکون مراجعه می کنید.

سخن آخر

از زمانی که دنیای دیجیتال را شناخته ایم، نام آیکون برای همه ما آشنا است. آن ها معرفی کننده های کوچکی هستند که طراحی های گرافیکی متنوعی دارند و در پروژه های کامپیوتری فریلنسر و یا دیگر پروژه ها همواره اهمیت بالایی در جذب بصری مخاطب دارند.

برای آشنایی با دیگر مفاهیم مهم کارهای فریلنسر و جذب پروژه های فریلنسر در سایت پارس‌فریلنسر به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین ها را عرضه کنید. در محیطی گسترده با کارفرمایان ارتباط برقرار کنید و از جدیدترین اطلاعات بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آشنایی با استوری برد استخدام کارشناس سئو سخن های ناب و نقل قول های با ارزش