شریک ما شوید !

مشاهده
contentراهنمای استخدام

تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی: بهترین شیوه‌ها و ابزارها برای افزایش تعامل

برای برندهای مدرن، یادگیری نحوه جهت دهی کمپین‌های بازاریابی و تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است، اما بسیاری نمی‌دانند از کجا شروع کنند. اگراین کار به نظر شما سخت است، نگران نباشید! این راهنما نکاتی را برای ارائه یک استراتژی بازاریابی موفق ارائه می‌کند و شامل ابزارهای رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های سازنده است که می‌توانید از آنها برای ایجاد محتوای شگفت‌انگیز مورد علاقه مشتریانتان استفاده کنید.

تولید کننده محتوای شبکه های اجتماعی کیست؟

با اتفاقات زیادی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد، گاهی اوقات مردم سردرگم می‌شوند که تفاوت بین اینفلوئنسر و تولیدکنندگان محتوا در چیست. در واقع، می‌توان هم سازنده محتوا و هم اینفلوئنسر بود، اما تفاوت اصلی این است که اینفلوئنسرها از نفوذ خود برای ایجاد اعتماد و آگاهی استفاده می‌کنند. سازندگان محتوا از توانایی خود جهت ارائه محتوایی که برندها برای محبوب کردن محصولات و خدمات خود به آن نیاز دارند، استفاده می‌کنند.

مهارت‌های تولیدکنندگان محتوا دامنه وسیعی را در بر می‌گیرد. آنها نویسنده، طراح گرافیک، عکاس، فیلمبردار و ویرایشگر ویدیو هستند. در حالی که آنها ممکن است از نفوذ اجتماعی خود استفاده نکنند، با این وجود در حوزه اجتماعی بسیار ماهر هستند – و به این دلیل است که آنها محتوایی را طراحی می کنند که باید دراین فضا عملکرد خوبی داشته باشد.

برونسپاری پروژه تولید محتوا

تولیدکنندگان محتوا کجا می‌توانند کار کنند؟ تقریباً در همه جا، از جمله شبکه های اجتماعی برتر امروزی:

  • فیس بوک
  • توییتر
  • اینستاگرام
  • TikTok
  • یوتیوب
  • واتس اپ
  • اسنپ چت
  • لینکدین
  • پارس فریلنسر

7 مورد از بهترین روش‌ها در تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

یادگیری نحوه بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی می تواند دشوار باشد. در اینجا چند نکته و بهترین روش‌ها وجود دارد که باید رعایت کنید تا بتوانید از تلاش های بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید.

1) هدف مخاطب خود را درک کنید

این شاید مهمترین بخش تولید محتوا باشد. وقتی مخاطبان خود را درک کنید، می‌دانید که آنها به کدام پلتفرم‌ها مراجعه می‌کنند، و بنابراین، روی کدام پلتفرم‌ها باید تمرکز کنید. شما همچنین انواع محتوایی را که آنها بیشتر دوست دارند را می شناسید، که بسیار حیاتی است زیرا محتوا برای موثر بودن باید مورد توجه قرار گیرد.

هدف مخاطب در تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی

چندین روش وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بفهمید مخاطب شما چه کسی است. با ایجاد شخصیتهای خریدار شروع کنید. شخصیت ها ابزارهای فوق العاده مفیدی هستند و برای کنار هم قرار دادن آنها، باید اطلاعات زیادی از جمله جمعیت شناسی، تحقیقات بازار، تحقیقات از گروه های متمرکز، تجزیه و تحلیل اجتماعی و غیره جمع آوری کنید. بسیاری از برندها برای انجام این بخش از کار به اشخاص ثالث پول می پردازند زیرا این کار مستلزم کار بسیار زیاد است.

از آنجا می توانید شخصیت را ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما واقعاً چه کسانی هستند: سن، توزیع جنسیتی، ارزش خالص، مشاغل معمولی، پلتفرم های اجتماعی مورد علاقه، محصولات مورد علاقه، چیزهایی که مخاطب شما به آن نیاز دارد و می خواهد، نقاط دردناک آنها و حتی علایق و سرگرمی های آنها. همه اینها در کنار هم به شما بینشی در مورد بخشی از جمعیت که نماینده مخاطبان شما هستند می دهد.

از آنجا، می توانید درک خود را بیشتر اصلاح کنید. مصاحبه های انفرادی برگزار کنید تا به جای کار کردن با آمار به تنهایی، واقعاً احساسی برای مخاطبان خود داشته باشید. همچنین ارزش دارد که رقبای خود را بررسی کنید. اسرار پشت موفقیت آنها را بیاموزید تا موفقیت خود را ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای استخدام ادمین اینستاگرام

2) محتوای اجتماعی خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید

زمان‌بندی محتوای شبکه‌های اجتماعی چیزی فراتر از آمادگی و سازماندهی است – اگرچه نباید هیچ یک از این موارد را نادیده بگیرید. اما مزایای دیگری نیز وجود دارد:

ریتم خود را ایجاد کنید: مردم به دنبال روتین هستند، و همانطور که نام تجاری شما شروع به کار می کند، اگر زمان ها و مکان های انتشار را ثابت نگه دارید، مردم می‌دانند که چه زمانی و کجا به دنبال محتوای شما بگردند، که بخش مهمی از ایجاد تعامل است.

نقشه‌ای برای تعطیلات و رویدادها: برندها اغلب کارهای خاصی را برای تعطیلات، رویدادهای بزرگ و غیره انجام می‌دهند. این موارد را به برنامه خود اضافه کنید تا زمان کافی برای تهیه محتوا برای آنها داشته باشید.

از اشتباهات آنی اجتناب کنید: قبلاً آنها را دیده اید. مدیران خوش‌نیت رسانه‌های اجتماعی گاهی اوقات اظهاراتی را منتشر می‌کنند که به‌طور تصادفی منجر به ایجاد جنجال می‌شود. زمان‌بندی‌ها به شما کمک می‌کنند تا از این مشکل جلوگیری کنید، زیرا به شما این فرصت را می‌دهند که قبل از ارسال پست، درباره مسائل فکر کنید. همچنین به اعضای تیم رسانه های اجتماعی شما زمان می دهد تا به دنبال خطاها باشند.

ایجاد تعادل: اگر نام «قانون 411» را نشنیده اید، اساساً معیاری است که به شما در ایجاد تعادل کمک می کند. این یک استراتژی محتوایی است که می‌توانید از آن پیروی کنید تا مطمئن شوید که محتوای جالبی را بدون فروش بیش از حد ارائه می دهید. ایده انتشار چهار پست آموزشی یا سرگرم کننده برای هر پست تبلیغاتی نرم و هر پست تبلیغاتی سخت است. به طور طبیعی، یک برنامه به شما کمک می‌کند تا این تعادل را حفظ کنید.

3) با مخاطبان خود در ارتباط باشید

مخاطبان درگیر، مخاطبان شادی هستند! درگیر نگه‌داشتن افراد، اطلاعات برند شما را سریع‌تر و حتی گاهی با سرعت ویروسی گسترش می‌دهد. همه آن لایک‌ها، نظرات، کلیک‌ها و منشن‌ها به مرور زمان اضافه می‌شوند.

به همین دلیل است که تعامل مهم است، اما چگونه آن را تقویت می کنید؟ در ابتدایی ترین مفهوم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. این به معنای پاسخ دادن به نظرات در مناسبت، برجسته کردن مشتریان ارزشمند، یا حتی ایجاد تجربیاتی است که می‌توانند در آن شرکت کنند – برای مثال، هدایا.

4) با آخرین ترندها همراه باشید

در حوزه رسانه‌های اجتماعی، چیزهای کمی به اندازه محتوای خارج ازترند آزاردهنده هستند. این به این دلیل است که محتوای خارج از ترند به تیم بازاریابی میفهماند که با مخاطبان خود ارتباطی ندارد. این باعث می‌شود مردم به این نتیجه برسند که شما فقط برای فروش امده اید، و زمانی را برای فهمیدن اینکه واقعاً به چه چیزی اهمیت می‌دهند، اختصاص نداده‌اند.

خوشبختانه، همگام شدن با ترندها نسبتا آسان است. در پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنید، می‌توانید هشتگ‌های محبوب را برای اطلاعات بینش مرور و دنبال کنید. همچنین می توانید عمیق تر شیرجه بزنید. به افرادی که محتوای شما را لایک می‌کنند، نظر می‌دهند و به اشتراک می‌گذارند نگاهی بیندازید – سپس به چیزهایی که دوست دارند و به اشتراک می‌گذارند نگاهی بیندازید تا ببینید چه چیزی در حوای آن‌ها اتفاق می‌افتد.

5) رویکرد داستان سرایی را به جای فروش در نظر بگیرید

روش‌های قدیمی فروش مانند تراکتها، اکنون در صورتتان پرتاب می‌شوند، زبان تهاجمی «اکنون بخر» آنقدر قدیمی است که دیگر به آن اندازه مؤثر نیست. در واقع، این تاکتیک‌ها می‌توانند بیش از آنکه کمک کنند، به برندها آسیب بزنند.

داستان سرایی برند راه جدیدی برای بازاریابی است و انجام آن نیز نسبتاً آسان است. هنگامی که داستان برند خود را ایجاد می‌کنید، بیشتر از ارائه، دلیلی برای خرید به مشتریان می‌دهید. شما همچنین به آنها نگاهی می‌اندازید که از کجا آمده‌اید، به کجا برنامه‌ریزی می‌کنید و چالش‌های موجود در مسیرتان، گذشته و حال.

داستان سرایی نه تنها فریبنده است، بلکه انسان ساز است. وقتی مردم می‌توانند در سطح انسانی با شما ارتباط برقرار کنند، به احتمال زیاد حمایت خود را ارائه می‌دهند.

6) در صورت، امکان داده ها و مراجع را ارائه دهید

ما در دنیایی هستیم که به‌طور فزاینده‌ای مبتنی بر داده‌هاست، دنیایی که مردم به طور شبانه‌روزی به هر نوع اطلاعاتی که قابل تصور است دسترسی دارند – و هیچ چیز برای شهرت شما بدتر از حقایق نادرست یا منابع مشکوک نیست. تا جایی که ممکن است، داده ها و منابع معتبری را برای پشتیبان گیری از حقایق خود و حفظ اعتبار خود ارائه دهید.

7) محتوای خود را تغییر دهید

در ظاهر، تغییر کاربری به نظر تکرار دوباره و دوباره همان چیزهای قدیمی است، که اغلب مخاطبان آن را خسته می کنند. اما هدف‌گذاری مجدد محتوا با بازنویسی متفاوت است زیرا به معنای تکرار نیست. در عوض، استفاده مجدد از محتوا پیام شما را تقویت می کند و در عین حال کارایی تیم بازاریابی شما را افزایش می دهد.

حتی بهتر از آن، استفاده مجدد به شما دسترسی بسیار گسترده تری می دهد. انتشار یک محتوا در فیس بوک فقط به دست کسانی می رسد که به فیس بوک مراجعه می کنند. اما اگر آن محتوا را در قالبی کوتاه‌تر برای توییتر، یا یک اینفوگرافیک که می‌توانید با یک توییت جفت کنید، یا یک ویدیو برای YouTube تغییر دهید، شما را به روی یک مخاطب کاملاً جدید باز می‌کند.

خلاصه ای از بهترین ابزارهای تولید محتوای رسانه های اجتماعی

به دنبال چند ابزار برای کمک در تولید محتوا هستید؟ در زیرچند انتخاب که همه چیز ، از پیدا کردن سازندگان گرفته تا توسعه انیمیشن های خود را پوشش می دهد، بخوانید.

پارس فریلَنسر: برای مدیریت پروژه‌های تولید محتوای شما

Parsfl.ir پلتفرمی است که برای کمک به مدیریت و برون‌سپاری پروژه به متخصصان طراحی شده است. این یک ابزار همکاری است که با گرد هم آوردن متخصصان، فریلنسرها، و اینفلوئنسرها امر استخدام نیروی متخصص برای انجام پروژه را آسان کرده است. هم در مقیاس کوچک و هم در مقیاس سازمانی، یک ابزار ضروری برای برونسپاری پروژه و استخدام تولید کنندگان محتواست.

ویژگی های منحصر به فرد

  • دسترسی به پایگاه داده بیش از 65000 تولید کننده محتوا و اینفلووئنسر را فراهم می‌کند.
  • به شما امکان می‌دهد با اینفلوئنسرها و تولید کنندگان محتوا چت کنید تا در مورد آنها بیشتر بدانید.
  • ابزارهایی برای مدیریت پروژه و پرداخت امن فراهم می‌کند.
  • یک پروژه بسازید، و فقط تماشا کنید.
جاسپر (جارویس سابق): برای ایجاد محتوای اجتماعی

ابزاری است که هوش مصنوعی را به کار می‌گیرد تا بتوانید سرفصل‌ها، متون تبلیغاتی و موارد دیگر را تولید کنید.

ویژگی های منحصر به فرد

  • با Boss Mode به سرعت محتوا ایجاد کنید، که می تواند محتوای اصلی را تا پنج برابر سریعتر توسعه دهد.
  • از طریق پروژه ها و پوشه های روی پلتفرم با تیم خود همکاری کنید.
  • برای بهینه سازی محتوا با Surfer SEO کار می کند.
  • محتوا را به 25 زبان مختلف ترجمه کنید.
Canva: برای طراحی تصاویر

تصاویر یک الزام برای محتوا هستند – و Canva به گونه ای طراحی شده است که به شما کمک کند به راحتی تصاویری را ایجاد کنید که برای زمان اصلی آماده هستند. بدون نیاز به تجربه طراحی یا مجموعه نرم افزارهای گران قیمت!

ویژگی های منحصر به فرد

  • مجموعه عظیمی از محصولات طراحی را ارائه می دهد که نه تنها برای رسانه های اجتماعی، بلکه برای بازاریابی چاپی، کالاها و موارد دیگر مناسب هستند.
  • ضبط کننده ویدیوی آنلاین ایجاد ویدیو را ساده می کند.
  • ابزارهای ساده به شما امکان می دهند ویدیوها را به اندازه مناسب برای TikTok، Instagram و جاهای دیگر برش دهید.
  • فیلم ها و ارائه های پویا را با انیمیشن متنی یا درغالبهای متفاوت ایجاد کنید.
Powtoon: برای ایجاد ویدئو و انیمیشن

آیا استخدام یک انیمیشن ساز برای ایجاد برخی از محتوای شما به صرفه نیست؟ با Powtoon، شما مجبور به استخدام فردی با این مهارت نیستید. این برنامه به شما امکان می‌دهد ساخت انیمیشن را بصورت آنلاین تجربه کنید.

ویژگی های منحصر به فرد

  • برنامه مبتنی بر ابر به شما امکان می دهد فیلم ها، تصاویر، شخصیت ها و انیمیشن ها را از هر جایی ایجاد کنید.
  • ابزارهای مشارکتی به تیم شما این امکان را می دهند که روی پروژه ها با هم کار کنند.
  • هنگامی که یک پروژه متحرک را به پایان رساندید، می توانید از ابزارهای Powtoon استفاده کنید تا آن را به راحتی در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
RadaGPT: برای بررسی گرامر و تغییر لحن و سبک محتوا

از اشتباهات تایپی، اشتباهات گرامری خودداری کنید و سبک نوشتاری خود را با استفاده از RadaGPT پاکسازی کنید. اگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند جاسپر استفاده می‌کنید که گاهی اوقات می‌تواند زبانی غیرطبیعی ایجاد کند، این امر بسیار حائز اهمیت است.

ویژگی های منحصر به فرد

  • RadaGPT فوق العاده انعطاف پذیر است و به شما امکان می دهد آن را با Word، Google Docs، Slack، اکثر برنامه های ایمیل و پلتفرم های رسانه های اجتماعی ادغام کنید.
  • نه تنها دستور زبان، بلکه سبک را تجزیه و تحلیل کنید – به شما کمک می کند تا کلمات واضح و مختصر ایجاد کنید.
  • از بررسی سرقت ادبی استفاده کنید تا مطمئن شوید محتوایی که ایجاد کرده اید کاملاً منحصر به فرد است.

محتوای جذاب رسانه های اجتماعی را با پارس‌فریلنسر ایجاد کنید.

آماده اید تا استراتژی اجتماعی خود را افزایش دهید؟ پس وقت آن است که با سازندگانی که می‌توانند محتوای شما را تولید کنند و اینفلوئنسرهایی که مخاطبان شما را بهتر می شناسند، ارتباط برقرار کنید. برای شروع به پلتفرم پارس‌فریلنسر مراجعه کنید. می توانید با پروژه ایجاد کنید یا در اینجا از سرویس های آماده سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آشنایی با استوری برد استخدام کارشناس سئو سخن های ناب و نقل قول های با ارزش